2018. július 1., vasárnap

Mi az, hogy már július van?! - Félévi könyves kiakadás | PénTag #5

Helló Hölgyek, Urak, Gabi vagyok és ma nem péntek van, de meg fog engem állítani abban, hogy egy olyan bejegyzést írjak, ami alapból úgy lett kitalálva, hogy pénteken rakjam ki? Aki azt tippelte, hogy nem, annak gratulálok, nagyon jól ismer. Végre van inspirációm, vicceltek?! :D 

1. A legjobb könyv, amit eddig idén olvastál
Hú. Hát ez nehéz. Az Egy sötétebb mágiát még mindig nagyon szeretem, de azt nem akarom mondani, mert újraolvasás volt, az Edenbrooke-kal ugyanez a helyzet... Azt hiszem, Marie Lu-tól a Legenda volt az egyik legjobb (aminek szégyenszemre nem olvastam még a folytatásait, de majd). 

2. A legjobb folytatás
Ide nem egy válaszom van, mert abban mi a móka. Az egyiket rögtön év elején olvastam, Jenny Han-tól az Always and Forever, Lara Jean. Imádtam, nagyon tetszett, alig várom, hogy megjelenjen magyarul is. A másik könyv, vagy hát két könyv, a Percy Jackson és az olimposziak két utolsó kötete, a Csata a labirintusban és Az utolsó olimposzi. Végre végre sikerült befejeznem ezt a sorozatot is, és alig várom, hogy Rick Riordan más könyveit is olvassam.

3. Új megjelenés, mit még nem olvastál
Amit a legjobban vártam az V. E. Schwabtól A fényigéző, ami már csak arra vár, hogy elmenjek a könyvesboltba és átvegyem.

4. Amit a legjobban vársz az év második felében
Nem nagyon láttam semmit, ami úgy érdekelne, egyedül Marissa Meyertől a Heartless (láttátok a borítóját, hát milyen gyönyörű?! *.*) Ez nemsokára, július 6-a körül fog megjelenni, ha jól tudom.

5. Legnagyobb csalódás
Gondolkodás nélkül E. K. Johnston Ezer éjszakája. Annyira unalmas volt az a könyv, kb semmi nem történt benne, a stílusa is idegesített, hogy mindig az anyja anyjának az anyja volt vagy valami ilyesmi. Nagyon sajnáltam, hogy ilyen volt és nem tudtam élvezni.. A Never never trilógia is ilyen volt (nem ígérek semmit, de talán esetleg előfordulhat, hogy lesz belőle egy bejegyzés, ha a minden összejön és nem leszek szerencsétlen, mint általában)

6. Legnagyobb meglepetés
Fura, de azt hiszem Az ember tragédiája. Igazából mikor olvastam, annyira nem voltam különösen oda érte, meg a memoriterek a kedvenceim voltak, nyilván, de meglepő módon jó élmények fűznek hozzá, sokat nevettünk miatta a barátaimmal és mikor vettük, akkor mindennapos volt, hogy belefűzzük az idézeteket  a beszélgetésinkbe. xD Meg Az ékkő is meglepetés volt, bár az azért, mert sokkal sötétebb volt, mint amire számítottam.

7. Kedvenc új író
Hol kezdjem a sort? On Sai-tól az Apa randizhatok egy lovaggal? azonnal belopta magát a szívembe, alig várom, hogy mást is olvassak tőle, aztán ott van Kerri Maniscalco a Stalking Jack the Ripper-rel, aminek szintén nagyon érdekel a folytatása, Robert Jackson Bennett-től még folyamatban van a Lépcsők városa befejezése, de nagyon tetszik, ugyanez a helyzet Bakti Viktorral és az Integrálvával.

8. Új könyves szerelmem
Kósza az On Sai regényből és Thomas a Jack the Ripper-ből. Előbbi nagyon aranyos, nem bírtam, utóbbi pedig eléggé hasonlít Sherlock-ra, akibe szintén beleszerettem idén.

9. Új kedvenc szereplő
Lucifer Az ember tragédiájából.

10. Egy könyv, amin sírtál
Nagyon könnyen sírok könyvön/filmen, még egy dalon is képes vagyok sírva fakadni, de meglepő módon, eddig egyedül a Csak kitaláltalak? csalt könnyet a szemembe. Az viszont nagyon.

11. Kedvenc adaptáció, amit láttál
Gáz leszek, de egyet sem láttam. Vagyis, de régieket, pl a Papírvárosokat (nem tetszett), A kör (nem tetszett), A gyűrűk ura (újranézés), szóval ha sorozat számít, akkor a Sherlock volt a kedvencem. Februárban láttam először, azóta meg még kb 3x megnéztük. Kicsit magába szippantott..

12. Kedvenc értékelés, amit írtál
Ezt a kérdést elegánsan kihagyjuk...

13. A legszebb idén szerzett könyved
Igazából kb minden idei könyvem borítója tetszik, de pár kedvenc: Integrálva, Lépcsők városa, Locke Lamora hazugságai, American Gods (a piros). Meg a Stalking Jack the Ripper és a Norse Mythology. :D

14. Melyik könyveket akarod még elolvasni az év végéig?
Az összes, amiről pár sorral ezelőtt olvastatok, plusz a Párválasztót szeretném újraolvasni, a Narnia krónikáit kéne befejezni, meg igazándiból az összes olvasatlan könyvet a polcomon (de ez nem fog megtörténni, mert kb 50 van, annyit meg nem tudok elolvasni, még jó, hogy nem verseny)

15. Akiket megjelölök
Mindenki, aki ezt olvassa. Hajrá ;)

Fura volt amúgy ez a félév olvasás szempontjából, nem olvastam olyan sok hű de nagyon jó könyvet, a legtöbb azt hiszem, átlagos volt. Azért remélem, nektek jobb volt, és az év második felében is találtok valami nagyon jót. Én meg megpróbálok nem megint egy hónapra eltűnni. De nem tudom. Addig is, a következő bejegyzésig legyetek jók, ha tudtok és félóráig gyakoroljátok a trónon ülést. Pá, Gabi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése