2017. május 22., hétfő

Férjvadászat felsőfokon - Jane Austen - Büszkeség és balítélet

Helló Hölgyek, Urak, Gabi vagyok és ma ismét egy romantikus regényről hozok értékelést. Kicsit furán álltam neki ennek a posztnak, mert hát egy klasszikust van bátorságom nem isteníteni. Aztán rájöttem, hogy igazából a könyv az könyv, annyi a különbség, hogy ezt az értékelést az író már nem olvashatja. Hát lássuk.
A Büszkeség és balítélet évek óta várja, hogy leemeljem a polcomról. Két éve ez meg is történt, viszont 50 oldal után leraktam, hogy majd máskor. Azóta már járt pár embernél, illetve több könyvespolc-átrendezést is megélt. A legutóbbi rendrakásnál úgy voltam vele, hogy most már pont eljött az ideje a második esélynek.
Molyok szerint: 4,65 csillag
Szerintem: 3,5 csillag

A történet az 1800-as évek Angliájában játszódik. A Bennet család életét követhetjük figyelemmel. 5 lány van és természetesen minden minél előbb férjhez kell adni, amíg szépek. Milyen szerencse, hogy a közelbe költözik egy jóképű, gazdag fiatalember és okozhatja a bonyodalmakat a barátjával együtt.
Történet: Nem volt túl sok minden. Megint csak romantikus szál volt, mondjuk 3, az igaz. De nem volt hű de nagyon izgalmas egyik sem. Talán Lydiáé, de őt nem szerettem annyira, hogy érdekeljen, mi történik vele. Mármint, a könyv elején lehet tudni, mi lesz a vége, mint általában a romantikusoknál, de vannak olyanok, amik másról is szólnak, nem csak a románcról. Az mondjuk nem igaz, hogy az egész nem tetszett, ahogy volt, az első és utolsó pár fejezet jó volt, de a közepe nekem nagyon lassú és unalmas volt. Mármint, minden negyedik bekezdés valakinek a jellemét taglalta, de istenem. KIT ÉRDEKEL? Nem abból akarok valakit megismerni, hogy mindenki elmondja róla a véleményét, legalább háromszor, hanem hogy mit csinálnak. Értem én, hogy balítélet, de elsőre is felfogtam, hogy senki nem bírja Darcy-t.
Szereplők: A három fiatalabb lány hihetetlenül idegesítő. Rettenetes volt. Jane-t sem szerettem, túl kedves volt. Ez azt hiszem, csak az én hülyeségem, hogy nem bírom a nagyonhiperszuper kedves embereket. Vagy hát, néha jól esik csúnyán nézni azokra, akiket annyira nem kedvelek. Darcy-ba nem habarodtam bele, pedig azt hittem, úgy lesz, mert különösen könnyen szeretek bele kitalált karakterekbe. Az öt lány közül Elizabeth volt a kedvencem, bár tény, hogy tényleg túlbecsülte jó emberismerő képességét. A kedvenc szereplőm a könyvben Mr. Bennet volt. Volt egy könyvtára, oda járt pihenni, és én is pontosan ezt tenném, ha hat nővel/lánnyal kéne egy fedél alatt laknom. Nem tudom, mit mond rólam, de azt hiszem, vele tudtam leginkább azonosulni. Sajnálom szegény embert, hogy olyan feleséggel lett megáldva, akinek ennyi gondja van az idegeivel. És tudom, hogy az egész könyvben eltúlzottak a karakterek, de ettől még szaladgáltak az idegeimen.
Stílus: Kicsit tartottam tőle, hogy nehezen fogom tudni felfogni a 19. századi szóhasználatot, de nem okozott nagy problémát. Bár lassabban haladtam vele, mint ahogy általában olvasok, de ezért az olvasási válságomat és a történetet hibáztatom.
Cím: Pontosan az, amiről a könyv szól. Ha három szót kéne választanom a történet tömör összefoglalására, ez a három tuti szóba jönne.
Borító: Mivel sokezer éves klasszikusról van szó, sokezerféle borítója is van, jobbak-rosszabbak, a kedvenceimet kicsit lejjebb görgetve láthatjátok.
Ajánlom: Ha elég a romantika és nem kapsz agybajt a 19. századi szerelmesektől (ismerek ilyen lányt), akkor tetszhet.
Újra fogom-e olvasni? Valószínűleg igen. De várok vele pár évet, az biztos. Érdekes lesz megnézni, változott-e valamit a véleményem.
Fogok-e olvasni valami más Jane Austen könyvet? Szerintem igen. Egy könyv alapján nem tudom megítélni, hogy szeretem-e vagy nem, ezért biztos fogok még vele próbálkozni. De nem mostanában, ki kell ürülnie a szervezetemből a sok romantikának, amit az utóbbi időben olvastam.
Milyen a film? Nagyon régen láttam, akkor is szerintem csak a Keira Knightly-s verziót, de úgy emlékszem, szerettem. Abban biztos vagyok, hogy sokszor megnéztem, mert anya nagyon szerette.


Remélem senkinek nem fájt, hogy nem csupa jó dolgot mondtam erről a könyvről. Ha érdekel a könyv, ITT bővebben olvashattok róla. A következő bejegyzésig legyetek jók, ha tudtok és félóráig gyakoroljátok a trónon ülést. Pá, Gabi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése