2018. január 25., csütörtök

Minden 5 szerelmes levéllel kezdődött | Jenny Han - A fiúknak, akiket valaha szerettem-trilógia

Helló Hölgyek, Urak, Gabi vagyok és ma kicsit hanyagolni fogjuk az utóbbi jó pár értékelésre jellemző negativitást, mert a világ (egyik) legédesebb trilógiájáról lesz szó. Ez nem más, mint Jenny Han A fiúknak, akiket valaha szerettem című sorozata.


Az első kötetet még tavaly ősz elején kaptam és olvastam, mielőtt a második (amit természetesen tűkön ülve vártam, és amint lehetett, elő is rendeltem). Majd karácsonyra Jézus megajándékozott az egész trilógiával angolul, amiből persze az utolsó részt kezdtem el először, hiszen tudnom kellett, hogyan végződik a történet. Ó, mennyire nem kellett csalódnom! Nézzük, mi tudta még az én romantikát nem igen kedvelő (legalábbis könyvekben) szívemet meghódítani, majd még két könyv erejéig (és valószínű örökre) magánál tartani.

Molyok szerint: 4,5 csillag (1., 2. kötet, magyarul)
                          4,4 csillag (mindhárom kötet, angolul)
Szerintem: 5 csillag

Lara Jean 16 éves, félig koreai, van két testvére, szeret sütni és könnyen esik szerelembe. Ha pedig kiszeret egy fiúból, rendszerint ír neki egy levelet, afféle lezárásként. Persze nem tervezi elküldeni ezeket a leveleket, ám egy nap mégis kikerülnek a kalapdobozból és eljutnak a címzetthez. Onnan kezdve drága Lara Jeanünknek hirtelen fordul egy jó nagyot az élete, de ennél többet nem akarok mondani, törekszem a spoilermentességre.

Történet: Cuki. Nem túl bonyolult, de hát nem is várjuk tőle, hogy valami mély, elgondolkodtató életigazságot közöljön. Viszont mégis, amellett, hogy habos-babos, nem érződik gyerekesnek, amikor kell, igenis komoly. Az is tetszik, hogy nem egy három könyvön keresztül tartó huzavonát kapunk, hanem az első kötetben lerendezzük a szerelmi háromszöget, utána pedig már követhetjük Lara Jeanék kapcsolatát, amit amúgy nagyon csippantok. Sokkal jobban szeretem, ha nem ott van vége a történetnek, hogy 'és összejöttek', persze ennek is megvan a varázsa, de valahogy az 'összejöttek, problémáik is voltak, de megoldották őket'-et is jó néha látni. És bármennyire igyekszem, le fogom lőni a poént, mert ha már itt tartunk, muszáj megemlítenem, hogy !!!SPOILER!!! azok a kapcsolatocskák a gyengéim, ahol a két fél már alapból ismeri egymást, plusz pont, ha kezdetben kifejezetten nem bírta egymást, és lassan kerülnek egyre közelebb egymáshoz, és itt pontosan ez történt !!!SPOILER!!! Mindenki megkapja a boldog befejezését, amivel komolyan, minden szarkazmus nélkül, nulla problémám van. Kedvenc jelenetem nincs, illetve az összes az.
Szereplők: Cukik. Meglepő módon mindenkit szerettem. Lara Jean kicsit naivka, de édes, pozitívan látja a világot, néha szeleburdi (plusz imádja a Hamiltont, ami, azt hiszem már említettem, hogy rám is igaz) és úgy általában nagyon aranyos karakter. Margot, a nagytesó, a tökéletes nővér. Felelősségteljesen éli életét Skóciában és közben annyira édes a kis hugrabugos barátjával. A harmadik Song lány Kitty. Ez a kiscsaj hipervagány. Bátor, nyitott és nem a tipikus 'hercegnős' tízéves, hanem a 'nézzünk horrort röhögve' fajta. A beszólásain nagyokat nevettem. A család utolsó tagja az apa, akire nagyon büszke vagyok, hogy így is, hogy meghalt a felesége, ilyen csodálatos lányokat tudott felnevelni. És végül, de nem utolsó sorban, Peter... Peter Kavinsky. Ő a legdrágább, legaranyosabb, legédesebb, legcukibb (ál)barát valaha. Annyira awww. Nem tette tönkre teljesen lelkileg a szülei válása, ami, valljuk be, elég ritka az irodalomban, legalábbis én nem sűrűn találkozom ilyen könyvvel. Azt hiszem, ő az új könyves szerelmem. Mellékszereplők közül sem utáltam senkit. még Genevievet sem, pedig egyrészt a shipem útjában volt (mert hogy én Team Peter vagyok/voltam/leszek), másrészt mean girl volt, de egy icipicit talán meg tudom érteni, miért. Egyedül Peter édesanyját nem találtam szimpatikusnak, vele voltak problémáim, leginkább az, hogy !!!SPOILER A HARMADIK RÉSZRE!!! azt javasolta Lara Jeannek, hogy szakítson Peterrel !!!SPOILER!!!
Stílus: Könnyed, gyorsan olvasható. Viszonylag rövid fejezetekből áll, így valóban érzed, hogy haladsz a könyvvel, de amúgy is letehetetlen, elkezded reggel, és mire legközelebb felnézel, már az utolsó oldalon jársz.
Cím: Nagyon tetszik, hogy mindhárom kötet címe kapcsolódik a levelekhez. Illetve hogy az első a megszólítás, a második az utóirat, a harmadik pedig (ami amúgy nem volt betervezve) az elköszönés, mintha Jenny Han is búcsút intene Lara Jeanéknek.
Borító: Szintén tetszik. Ki lepődött meg? Mostanában valahogy nagyon érzem a világos borítókat és a kézírás is nagyon jól néz ki az eredeti változaton. Kifejezetten örülök, hogy a Könyvmolyképzőnek volt lehetősége megtartani ezt a borítót.
Ajánlom: Mindenkinek, bárkinek, aki egy kis (viccelek, hipersok) cukiságra vágyik. Csak vigyázzatok, nehogy a végén megfájduljon a fogatok a sok édességtől, ami ebben a könyvben van. De viccet félretéve, tényleg bárkinek, korosztályhoz sincs kötve, a 76 éves nagymamám legalább annyira élvezte, mint a 18 éves unokája (aka én).
Újraolvasnám-e? Háát... Mindenki hármat tippelhet. Annyit segítek, hogy nem véletlenül van meg angolul is.
Mást olvasnék-e az írónőtől? Hogy a viharba ne. Bár azt hallottam, a Nyár-trilógia annyira nagyon nem jó, azért majd valamikor meglesem.
Mennyire vagyok izgatott a film miatt? 10-es skálán azt mondanám, hogy 24613. Igen. Egy kicsit nagyon.
Melyik a kedvenc kötetem? Nehéz, nehéz. Talán a harmadik, de lehet, hogy csak azért, mert azt olvastam utoljára.

Ha tehetitek (és eddig még nem kerítettetek rá sort) mindenképpen szerezzétek meg valahogy, könyvesbolt, könyvtár, barát/nő, akármi, és olvassátok el, mert szórakoztató és garantáltan folyni fog utána a szíved (mert megolvad). Akkor együtt várhatnánk a filmet meg a befejezőkötet hazai megjelenését! Hát el tudtok képzelni ennél jobb elfoglaltságot?! (én sem)

Remélem sikerült elültetnem a bogarat a fületekben és minél többen fogjátok megismerni Lara Jean történetét. Viszont ha én nem lettem volna elég, ITT mások véleményét is olvashatod az első kötetről. Ha esetleg olvastad és szeretnéd megosztani a véleményedet a nagyvilággal, ne fogd vissza magad, kíváncsi vagyok rá.
Akárhogy is, ne feledjétek, a következő bejegyzésig legyetek jók, ha tudtok és félóráig gyakoroljátok a trónon ülést! Pá, Gabi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése